Leita ķ fréttum mbl.is

Ųkonomisk krise og andet #¤%&/^*@#

Hey folkens,

I disse stunder er der noget af en global ųkonomisk krise - men isęr i mit hjemland, Island, går det ikke så godt. Problemet skyldes hovedsagelig, at der er mange banker og firmaer som har lånt store penge summer i udlandet, og nu hvor den islandske valuta er faldet så drastisk kan de ikke betale deres gęld. I hvert fald noget i den stil. Nu har den islandske regering så overtaget to af de stųrste banker, og der er brug for stųtte fra et andet land. Det bliver formentlig Russland. Men hvis vi ikke får ųkonomisk stųtte vil landet gå bankerot!

Denne krise har ikke umiddelbart berųrt mig personligt - INDTIL NU! Jeg skulle have vęret på Island om to uger for at spille en international turnering. Men i dag meddelte det islandske badminton forbund, at turneringen er aflyst fordi det ville vęre for dyrt at afholde den. Den islandske valuta er nemlig faldet med 100%, og pengepręmierne er i US dollars. Derfor ville det vęre dobbelt så dyrt som fųr.

Hvis jeg skal give min ęrlige mening, så er denne krise noget vęrre BULLSHIT. Undskyld mit fransk. 

Peace out. 

Frown


« Sķšasta fęrsla | Nęsta fęrsla »

Bęta viš athugasemd

Ekki er lengur hęgt aš skrifa athugasemdir viš fęrsluna, žar sem tķmamörk į athugasemdir eru lišin.

Höfundur

Kári Gunnarsson
Kári Gunnarsson
Kári aka. mr cool! Ég blogga um allt mögulegt sniðugt sem mér dettur í hug!

Fęrsluflokkar

Maķ 2024
S M Ž M F F L
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

Innskrįning

Ath. Vinsamlegast kveikiš į Javascript til aš hefja innskrįningu.

Hafšu samband